Πολιτικές εκκαθαρίσεις στην Καθημερινή

Η στροφή της Καθημερινής προς μια δημοσιογραφία στην υπηρεσία συγκεκριμένων πολιτικών και ιδεολογικών κατευθύνσεων συνεχίζεται.

Μετά την πρόσφατη απόλυση της δημοσιογράφου Αριστέας Μπουγάτσου, ήρθε η σειρά του Γιώργου Δελαστίκ να πληρώσει την ελευθερία της σκέψης και της δημοσιογραφικής έκφρασης του. Με αφορμή ένα άρθρο που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό ΠΡΙΝ και το οποίο αναφέρεται στον αμερικανικό έλεγχο επί ελληνικών μέσων ενημέρωσης, ο δημοσιογράφος και διευθυντής του περιοδικού ωθήθηκε μεθοδικά προς την έξοδο από την Καθημερινή.

Οι καταγγελτικές επιστολές των δύο δημοσιογράφων που μπορείτε να διαβάσετε εδώ και εδώ είναι κατατοπιστικές σε ότι αφορά την κατάσταση που επικρατεί στα ελληνικά ΜΜΕ. Έξωθεν πιέσεις, πληρωμένες καταχωρήσεις, εξυπηρέτηση πολιτικών και επιχειρηματικών συμφερόντων και αναίρεση των βασικών αρχών της δημοσιογραφικής δεοντολογίας δίνουν και παίρνουν.

Από αυτή την άποψη δεν θα συμφωνήσω με τον Δελάστικ όταν γράφει στην επιστολή του ότι « αν αφεθεί να περάσει ένα κλίμα πολιτικής τρομοκράτησης των δημοσιογράφων, η χειραγώγηση της ενημέρωσης θα προσλάβει εφιαλτικές διαστάσεις ». Αυτό σε πολλές περιπτώσεις, αν όχι στις περισσότερες, έχει ήδη γίνει…

Εδώ θα βρείτε το σχετικό thread του Indymedia, με την ανακοίνωση αλληλεγγύης της Πρωτοβουλίας Γένοβα δημοσιογράφων και εργαζομένων στα ΜΜΕ.

Εδώ ένα παλιότερο άρθρο του φίλου ΔΕ ΜΑΣΑΜΕ ΡΕ σχετικά με την απόλυση της Μπουγάτσου από το ραδιόφωνο του ΣΚΑΪ ιδιοκτησίας, όπως και η Καθημερινή, Αλαφούζου.

Εδώ κι εδώ σχετικά άρθρα από το Χέρι και τον Δημήτρη Στεφώση.

Υστερόγραφο: τα φαινόμενα εξυπηρέτησης συγκεκριμένων συμφερόντων από τον Τύπο δεν είναι βέβαια ελληνική πατέντα. Την Τετάρτη 11 Απριλίου ο Franz-Olivier Giesbert, Γάλλος μεγαλοδημοσιογράφος, διευθυντής του εβδομαδιαίου περιοδικού Le Point και παρουσιαστης πολιτικής εκπομπής στην κρατική τηλεόραση ανακρίθηκε από την αστυνομία σχετικά με ένα πληρωμένο άρθρο που εκδόθηκε από το περιοδικό. Το άρθρο, που παρουσιάστηκε ως δημοσιογραφικό, υπεράσπιζε τον Λιβανέζο επιχειρηματία και καταζητούμενο Iskandar Safa και “αγοράστηκε” από τον ίδιο έναντι 150 000 ευρώ. Το σχετικό άρθρο της Le Monde.

6 thoughts on “Πολιτικές εκκαθαρίσεις στην Καθημερινή

  1. Το “ΠΡΙΝ” ξεκίνησε ως περιοδικό,αλλά την τελευταία 12ετία (και βάλλε…) είναι εβδομαδιαία εφημερίδα – με συνεχή πτώση των φύλλων που πουλάει.

    Δε θα σχολιάσω το ανυπόγραφο άρθρο για το οποίο εκδιώχτηκε ο Γ.Δελαστίκ,εξάλλου ουκ ολίγα σχόλια έχουν γραφτεί και στο http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=689241.

    Πάντως μακάρι να δείχναμε όλοι..τέτοια ευαισθησία και για άλλες απολύσεις!!!

  2. Το “ΠΡΙΝ” ξεκίνησε ως περιοδικό,αλλά την τελευταία 12ετία (και βάλλε…) είναι εβδομαδιαία εφημερίδα – με συνεχή πτώση των φύλλων που πουλάει.

    Δε θα σχολιάσω το ανυπόγραφο άρθρο για το οποίο εκδιώχτηκε ο Γ.Δελαστίκ,εξάλλου ουκ ολίγα σχόλια έχουν γραφτεί και στο http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=689241.

    Πάντως μακάρι να δείχναμε όλοι..τέτοια ευαισθησία και για άλλες απολύσεις!!!

  3. Το “ΠΡΙΝ” ξεκίνησε ως περιοδικό,αλλά την τελευταία 12ετία (και βάλλε…) είναι εβδομαδιαία εφημερίδα – με συνεχή πτώση των φύλλων που πουλάει.

    Δε θα σχολιάσω το ανυπόγραφο άρθρο για το οποίο εκδιώχτηκε ο Γ.Δελαστίκ,εξάλλου ουκ ολίγα σχόλια έχουν γραφτεί και στο http://athens.indymedia.org/front.php3?lang=el&article_id=689241.

    Πάντως μακάρι να δείχναμε όλοι..τέτοια ευαισθησία και για άλλες απολύσεις!!!

Speak your mind